Tutkimus: Mestis nousi Suomen 3. suosituimmaksi urheilusarjaksi – joka viides täysi-ikäinen on kiinnostunut Mestiksestä

Jääkiekon Mestiksellä on jälleen takanaan kasvun vuosi. Mestis on Suomen kolmanneksi suosituin urheilusarja heti SM-liigan ja Veikkausliigan jälkeen.

Sponsor Insightin keväällä 2020 julkaiseman tutkimuksen mukaan Mestis on viimeisen vuoden aikana kasvattanut kiinnostustaan suomalaisten keskuudessa merkittävästi. Täysi-ikäisestä väestöstä lähes joka viides on kiinnostunut tai erittäin kiinnostunut Mestiksestä.

Kiinnostavuus on kasvanut vuoden 2019 vastaavasta tutkimuksesta kolme prosenttiyksikköä. Se jättää taakseen useat muiden lajien pääsarjojen kasvukäyrät.

– Kaksi vuotta sitten alkanut työ Mestiksen kiinnostavuuden kasvattamiseksi on osoittautunut todelliseksi menestykseksi ja alkanut tuottamaan tulosta, Mestiksen operatiivinen johtaja Olli Aro toteaa Mestiksen sivuilla.

– Olemme onnistuneet kääntämään kaikki keskeiset suorituskykymittarimme nousujohteisiksi, ja liikevaihto, tulos sekä yleinen mielenkiinto sarjaa kohtaan on kasvanut digitaalisissa kanavissa yli 350 % tämän kahden vuoden työn aikana.

Kasvua myös somessa

Myös Mestiksen somekanavat kasvoivat kaudella 2019–2020. Facebookissa ja Twitterissä kasvua on yli toistakymmentä prosenttia, ja Instagram jatkoi voimakasta kasvuaan yli 40 % vauhdilla.

Sarjan sosiaalisen median kanavat tavoittavat nyt myös enemmän silmäpareja kuin koskaan aikaisemmin – Facebook-tilin yksittäisten julkaisujen orgaaninen kattavuus on parhaimmillaan yli puoli miljoonaa, ja Twitterissä julkaisujen kuukausittaisella kattavuudella päästään paikoin jopa yli miljoonaan.